Nog een gelukkig nieuwjaar! (oeps....te laat!) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Raaijmakers - WaarBenJij.nu Nog een gelukkig nieuwjaar! (oeps....te laat!) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Nog een gelukkig nieuwjaar! (oeps....te laat!)

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Gelukkig Nieuwjaar Allemaal!! (ik ben maar een paar dagen te laat toch...oeps!)

Sinds mijn laatste verslag is er alweer bijna een maand (nog net niet...!) voorbij en zitten we inmiddels diep in januari en is er alweer veel gebeurd!

In mijn vorige verslag (12 december mensen!! pffff!) zei ik dat ik naar een opname van The Graham Norton Show ging...helaas ging dit niet helemaal zoals gepland! Ze geven namelijk meer kaarten uit dan dat er plaatsen in het publiek zijn....en het was nu net een uitzending met héél veel bekende gasten. En ook al waren we (mijn hostmum en ik) nummer 85 en 86 in de rij we werden niet toegelaten. Ze geven namelijk ook priority-tickets uit en die mensen mogen als eerste en sowieso naar binnen en nou net die dag kwamen al die mensen met hun stomme priority-tickets opdagen! Twee en een half uur in de kou staan voor niks!! Maar gelukkig omdat we zo lang hadden gewacht konden we wel priority-tickets krijgen voor een volgende opname!!

Dat is eigenlijk alles wat er is gebeurd voordat ik naar Nederland vloog voor de kerst! Het was erg leuk om iedereen weer te zien, heel vreemd om weer Nederlands te moeten praten....voor dagen was mijn eerste instinct om in het Engels te antwoorden...ook als iemand Nederlands sprak tegen mij. De sneeuw...na kerst -_- was ook een leuke verassing....maar het was toch leuker geweest als ik niet net die dag naar Breda ging met DE TREIN!! om mijn nieuwe nichtje te ontmoeten! VIER EN EEN HALF UUR mensen heb ik erover gedaan om in Breda te komen!! Gelukkig gaf de NS gratis koffie en thee....want dat helpt zoveel als je gefrustreerd staat te wachten op treinen die niet komen!
8 dagen vlogen zo voorbij en ik ga hier geen uitgebreid verslag geven van alles wat ik die week heb gedaan, maar er komt een hoop eten in voor! ;)
29 december vloog ik 's avonds weer terug naar Engeland....net de dag waarop Gatwick Airport in Londen voor uren werd gesloten vanwege een noodlanding en raad eens waar ik naartoe moest....jaja Gatwick! Ik zou om 18.30u vliegen en uiteindelijk konden we om 22.15 eindelijk de lucht in....als het niet later was! Om kwart voor twaalf was (Engelse tijd!) was ik eindelijk weer terug thuis in Londen.

De laatste dag van het jaar heb ik met vriendinnen doorgebracht, we zijn naar Winter Wonderland in Hyde Park geweest....een soort kermisachtig festival met kermisattracties, een schaatsbaan, kraampjes en een heleboel voedsel en Duits bier...waar ik dan niet van houd maar voor andere mensen zou het heus wel aantrekkelijk zijn. Daarna zijn we wat gaan eten in een noodle-tentje, nog even naar een pub geweest en toen ben ik naar huis gegaan (van de ene kant van de stad naar de andere) om daar om iets voor twaalf het nieuwe jaar in te luiden met mijn hostmum en een glas champagne en het vuurwerk bij de Big Ben en London Eye! (Ik had geen kaartjes voor de show....die waren al maanden uitverkocht!)
De eerste dag van het nieuwe jaar heb ik, zoals de rest van de wereld..., als een zombie om de bank gelegen om daarna rond vier uur het huis uit te kruipen om een grote kop koffie te scoren bij de Starbuck en samen met mijn hostmum eten te halen voor 's avonds.

Afgelopen maandan zijn de scholen voor de kinderen weer begonnen en het was wel weer even wennen om vroeg mijn bed uit te moeten komen, vooral omdat het 's ochtends nog zo donker is (en koud). De kinderen hebben voor Kerst een hoop cadeau's gekregen, dus nu zijn we met zijn allen vaak aan het tafelvoetballen of vier op een rij aan het spelen. Ook hebben we een middag getafeltennist, een lego treinstation in elkaar gebouwd en een spel gespeeld waarbij je vragen over landen in de wereld moet beantwoorden!

En het meest leuke/interessante dat is gebeurd deze week is....de opname van The Graham Norton Show!!! Afgelopen woensdag 7 januari gingen we dan eindelijk naar de opname, met onze PRIORITY-TICKETS!!!! Yay!
De maandag voor de show stuurde een researcher van de show een e-mail rond met de vraag waar mensen uit het publiek vandaan kwamen....ik dacht kan vast geen kwaad dus ik stuurde terug dat ik uit NEDERLAND kwam! De dag erna kreeg ik een mail waar ze vroegen voor mijn telefoonnummer omdat ze misschien een publieksitem wilden doen...dus ik mijn nummer maar gemaild....hoe vaak krijg je nou zo'n kans...??!! Ik bedoel het zou Meryl Streep, Mark Ruffalo en James McAvoy zijn....!! Woensdagochtend werd ik gebeld door de researcher om te vragen of ik misschien mee zou willen werken aan een publieksitem waarin mensen met verschillende accenten een zin zouden moeten zeggen en die zin zou Meryl Streep dan met accent en al na moeten zeggen....Ik zei natuurlijk JA!!
Dus die middag/avond gingen mijn hostmum en ik naar de opnames....omdat we meededen aan het publieksitem hoefden we niet buiten in een rij te wachten, mochten we als eerste naar binnen en had ik een stoel in het midden met mijn eigen naam erop! :) Haha!
De opname was erg leuk, vooral ook om die dingen te zien die misgaan en die ze op tv nooit laten zien! Zoals het feit dat James McAvoy zijn microfoon ermee ophield, het starten van de muziek door Hozier ging een aantal keer mis en meer van die dingen!
Helaas bleek vrijdag dat het publieksitem eruit was geknipt....maar eigenlijk is dat stiekem een win-win-win-situatie...! Ik mocht als eerste naar binnen, had een goede plek, stond niet voor schut in een TV-programma waarnaar miljoenen mensen kijken en heb Meryl Streep stroopwafel laten uitspreken! :) Ik zeg win-win-win!! Plus ik heb Graham Norton een tweede stad in Nederland geleerd...namelijk Eindhoven!

Dus ja de eerste twee weken in Engeland na de kerst zijn weer goed bevallen!
Tot de volgende keer maar weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

23 augustus vertrek ik naar Engeland om daar voor een jaar als au pair te gaan werken! Hier hoop ik iedereen op de hoogte te houden van alle dingen die ik ga doen en ga meemaken!

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 6756

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 23 Augustus 2015

Au Pair in Engeland!

Landen bezocht: