Another week gone by! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Raaijmakers - WaarBenJij.nu Another week gone by! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Another week gone by!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

18 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Weer een week voorbij!
Over vijf dagen zijn er vijf maanden voorbij en zo langzaamaan nadert het 6-maanden punt en om eerlijk te zijn wil ik daar nog niet aan denken, want heb het veels te goed naar mijn zin hier. Niet dat ik jullie in Nederland niet mis, maar voor het eerst in een lange tijd heb ik het gevoel dat ik echt op mijn plek ben en omgeven ben door de dingen die ik leuk vind en interessant en er is hier zoveel te doen! Maar ja de tijd vliegt voorbij!

Deze week was de eerste week sinds een lange tijd dat mijn hostmum ook weer aan het werk ging (ze werkt voor zichzelf en sommige maanden zijn heel druk en andere heel rustig). Dus maandagmorgen ging de wekker extra vroeg en was het vroeg mijn bed uit. Een wekker die om half zeven 's ochtends gaat is toch wel weer even wennen! :) (Twee dagen later werd ik uit mezelf alweer wakker voordat mijn wekker ging!)
Het was verder een hele normale week. De kinderen ontbijt geven, naar school brengen en in de middag weer ophalen, ze vermaken (deze week hebben we kleurplaten ingekleurd, tafelvoetbal gespeeld, geprobeerd een appeltaart te bakken (wat een appel-crumble is geworden) en af en toe lekker een tekenfilm gekeken!), rond vijf uur de kinderen avondeten geven en dan huiswerk en bad en tanden poetsen en naar bed!

Op vrijdag had ik onverwachts de middag vrij, wat betekende dat ik eindelijk tijd had om The Hobbit te gaan zien in de bioscoop! Voor mijn gevoel was ik de enige in Londen die de laatste Hobbit film nog niet had gezien en ook de jongen in de bioscoop waar ik mijn kaartje kocht was verbaasd dat er nog iemand was die de film nog niet had gezien! Uiteindelijk zat ik met op zijn meest nog 14 andere mensen in een bioscoopzaal! En stiekem voelde het wel erg goed om op vrijdagmiddag terwijl bijna iedereen aan het werk is in een bioscoopzaal te zitten en een twee en een half uur durende film te zien!

Aangezien ik zaterdag met niemand iets had afgesproken om te gaan doen (wat eigenlijk soms stiekem ook wel fijn is!), ben ik lekker in mijn eentje dingen gaan zien en doen die ik leuk vind en graag wilde doen!
Als eerste ben ik naar een expositie gegaan met neon-signs in Soho (gratis toegang!). Daarna ben ik lekker rond gaan neuzen in Waterstones in Piccadilly Circus (een boekenwinkel met VIJF!! verdiepingen). En na een korte lunchbreak ben ik naar 187 North Gower Street gegaan, oftewel het huis dat ze gebruiken als 221b Baker Street voor de serie Sherlock! Daarna ben ik met de metro naar het echte Baker Street gegaan om het beeld van Sherlock Holmes te zien en na een korte stop daar ben ik weer in de metro gestapt om nog een paar winkels te bezoeken (Foyles op Charring Cross Road, Forbidden Planet p Shaftesbury Avenue en nog een Waterstone's deze gelegen aan Trafalgar Square! Bij deze laatste kon ik het toch echt niet weerstaan om een paar boeken te kopen -- en ja ik heb een serieus probleem met boeken kopen!) voordat ik weer naar huis ben gegaan.
En misschien klinkt dit als een saai weekend voor sommigen, maar om eerlijk te zijn vond ik het wel een keer heerlijk om gewoon lekker te kunnen doen wat ik wilde doen en dat ik met niemand rekening hoefde te houden en aangezien komend weekend waarschijnlijk weer een stuk drukker zal zijn was dit voor een keertje wel erg fijn.

Tot de volgende keer maar weer!

p.s. Deze week loopt het verhaal niet echt...Ik geef mijn keelpijn en opgezwollen klieren en hoofdpijn hiervan de schuld....en niet het feit dat mijn Nederlands steeds slechter wordt naarmate ik hier langer ben! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

23 augustus vertrek ik naar Engeland om daar voor een jaar als au pair te gaan werken! Hier hoop ik iedereen op de hoogte te houden van alle dingen die ik ga doen en ga meemaken!

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 6759

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 23 Augustus 2015

Au Pair in Engeland!

Landen bezocht: