Week 1! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Raaijmakers - WaarBenJij.nu Week 1! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Week 1!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

30 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

De eerste week zit erop!

Hèhe, pfff er leek op sommige momenten geen einde aan te komen, omdat de kinderen deze week nog vakantie hadden en het soms ZO lastig is om ze een hele dag te entertainen (al helemaal als het een hele dag regent!).

Wat heb ik deze week zoal allemaal gedaan...
Op maandag zijn we met zijn alles wezen schaatsen (met zijn allen bedoel ik mijn 'host-mum', de kinderen en ik). Het schaatsen was erg gezellig en aan het eind van de middag konden de kinderen (die daarvoor nog nooit hadden geschaatst) in hun eentje schaatsen. 'Disney on Ice' zit er natuurlijk nog niet in, maar het was wel erg leuk om te zien dat ze plezier hadden en er ook nog beter in werden naarmate we langer bezig waren.
Dinsdag hebben we een luie dag gehad met zijn allen, film gekeken 's ochtends en 's middags hebben ze mij laten zien waar de bibliotheek is, de basisschool en andere belangrijke dingen in de buurt.
Woensdag ben ik met de kinderen naar de speeltuin geweest en hebben we in de sloot gespeeld (dit vinden ze helemaal geweldig!) en raad eens wie er weer in de modder viel....ja IK!! Kinderen natuurlijk lachen en ik ook, want ik zat onder de modder en we moesten nog naar huis toe lopen. 's Avonds heb ik het voor elkaar gekregen dat ik nu mijn 'host-mum' verslaafd heb gemaakt aan 'The Great British Bake-off'!!
Donderdag was de eerste dag dat ik de kinderen de hele dag helemaal alleen had. Het was een lange dag, maar alles is goed gegaan! De lastigste van iedereen was de hond, maar ook wij hebben nu vrede gesloten (snoepjes geven, belonen, spelen en ik ben nu degene die hem eten geeft). Ik heb 's ochtends met de kinderen geknutseld en getekend (en mijn tekening van een hond weer snel weggegooid want mijn artistieke talenten liggen niet bij het tekenen van huisdieren of iets anders). En 's middags hebben we buiten in de tuin gespeeld, want de zon scheen zowaar!
Vrijdag ging zo voorbij, op vrijdag werkte mijn 'host-mum' vanuit huis en heb ik bordspelletjes gespeeld met de kinderen, zijn we wat extra speeltjes voor de hond gaan halen (want we denken dat hij zo lastig is omdat hij zich verveeld...) en zijn we met zijn allen koffie/warme chocolademelk wezen drinken.
Dus ja dat was kort mijn week met de kinderen.

Nu is het zaterdag!! Weekend!!
Dit weekend zijn de kinderen bij hun vader en mijn 'host-mum' werkt op locatie en blijft daar ook 's nachts, dus is het ik en de hond!
Vandaag heb ik iets verder de buurt verkend (soms is mobiel internet zo fijn als je even niet weet waar je bent of waar je heen moet lopen) en ben ik met de metro Londen ingegaan, dit was meer om gewoon te verkennen waar ik precies woon en hoe ik makkelijk ergens kan komen.
En wat ik morgen ga doen zie ik dan wel weer!

Komende week zal het waarschijnlijk allemaal wat rustiger zijn, want de school begint dinsdag! (Yay! \o/! En niet omdat de kinderen vervelend zijn, nee ze zijn over het algemeen lief en gedragen zich als gewone normale kinderen, maar de yay is meer omdat het entertainen van twee jongens de hele dag erg lastig is!).
Volgende week ga ik op zoek naar een cursus die ik wil gaan volgen terwijl ik hier ben, en ga ik me inschrijven op de au-pair pagina van de organisatie in Engeland om andere au-pairs te ontmoeten (alhoewel een goede vriendin van mijn 'host-mum' volgende week ook een au-pair krijgt dus die zal ik ook vast nog wel zien).

Dus in het kort, de eerste week was druk maar hij is erg goed gegaan! Geen heimwee gehad (totaal anders dan de vorige keer) en ik begin me al redelijk thuis te voelen!
Het enige wat ik op dit moment mis uit Nederland is Pukkie!! en mijn lievelingsthee van Pickwick (caramalised pear!). :)

Dat was het dan! Waarschijnlijk tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

23 augustus vertrek ik naar Engeland om daar voor een jaar als au pair te gaan werken! Hier hoop ik iedereen op de hoogte te houden van alle dingen die ik ga doen en ga meemaken!

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 6748

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 23 Augustus 2015

Au Pair in Engeland!

Landen bezocht: