Nog 9 dagen voor ik weer even in Nederland ben! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Raaijmakers - WaarBenJij.nu Nog 9 dagen voor ik weer even in Nederland ben! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Nog 9 dagen voor ik weer even in Nederland ben!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

12 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

De tijd vliegt, serieus!
Voor je het weet zijn er bijna vier maanden voorbij en zijn er nog zoveel dingen te doen dat je bang bent dat je dat de komende 8 maanden echt niet allemaal gedaan krijgt!

Sinds mijn laatste verslag zijn er weer een aantal weken voorbij. Om iedereen gerust te stellen: Alles gaat nog steeds goed! En ik heb het nog steeds naar mijn zin!

De dagelijkse dingen gaan gewoon door. Kinderen wakker maken, ontbijt geven, zorgen dat ze aangekleed zijn en klaar voor school en ze dan naar school brengen. De kinderen weer ophalen van school, met ze spelen, knutselen, helpen met hun huiswerk, eten koken, kinderen in bad doen, kinderen naar bed brengen. Het is allemaal heel gewoontjes!
De leuke en speciale dingen gebeuren meestal in het weekend!

Afgelopen weekend (6 december) ben ik samen met een vriendin (Manuela, alhoewel ik haar Menu noem) naar een toneelvoorstelling geweest. God Bless The Child! En hij was goed!
Het ging over een schoolklas met 8-jarigen die een nieuwe lesmethode uitproberen maar daar uiteindelijk tegen in opstand komen omdat het ze niet leert om voor zichzelf te denken. De kinderen waren zo schattig en getalenteerd (wat je ook laat denken, 'WAT BEN IK AAN HET DOEN MET MIJN LEVEN??!! Hier zijn kinderen tussen de 8 en 10 die al op het toneel staan in LONDEN!!). Verder speelde ook een bekende actrice erin mee (nou ja bekent voor degene die Sherlock kijken (Amanda Abbington, zij speelt Mary Watson in Sherlock). En toevallig kwamen die avond ook kijken.....een van de schrijvers van Sherlock en Doctor Who, Steven Moffat, en de producer van Sherlock, Sue Vertue (die overigens getrouwd is met Steven Moffat) en aangezien mij vriendin en ik nogal fan zijn van beide shows moesten we ons uiterste best doen om onze inner fangirl stil te houden (dat is gelukt btw! Plus de voorstelling was zo goed dat ik hem vergat!).
Oh en toevallig heb ik die zaterdag ook mijn tweede toevallige beroemdheid in het wild (oké in Londen, wat bijna hetzelfde is als een jungle...alleen minder bomen en meer gebouwen) gezien....dit keer was het Martin Freeman!!! Ja the Hobbit out and about (of in ieder geval iemand die héél veel op hem leek als hij het toevallig toch niet was!).

Afgelopen dinsdag heb ik mijn eerste kerstcadeautje ontvangen! Van Menu! Aangezien zij dit weekend terugvliegt naar Italië en terugkomt als ik in Nederland zit hadden we besloten om het nu alvast cadeautjes uit te wisselen onder het genot van koffie en warme chocolademelk (btw ik heb eindelijk de peppermint mocha geprobeerd bij Starbucks en hij viel erg tegen....of degene die hem maakte kon er gewoon niks van!).

Verder ben ik druk bezig met kerstcadeautjes shoppen...pfff hoe ik alles weer mee terug ga krijgen in mijn koffer wordt nog een lastig verhaal (20 kilo is niet zoveel), maar dat gaat goed komen hoop ik! Morgen hoop ik de laatste dingetjes bij elkaar te rapen voor de gelukkigen die iets krijgen (familie!). En hoop ik dat ik eindelijk de kerstverlichting in Oxford Street kan zien, want dat heb ik nog niet gezien/gedaan en hoort er toch echt bij rond Kerst!

Komende week gaan er koekjes gebakken worden met de kinderen, wordt het huis nog verder versierd voor Kerstmis and ga ik naar een opname van The Graham Norton show!! WAAAHH!!!

Oké, ik ben weer gekalmeerd! :)

En dan vlieg ik zondag de 21e terug naar Nederland (kan er iemand zorgen voor sneeuw...ik wil graag een witte kerst dit jaar!)! De meeste dagen zijn al een beetje gepland dus als je me wilt zien...dan moet je snel zijn! De 29e vlieg ik namelijk weer terug naar Engeland om hier in Londen oud en nieuw te vieren. Ik heb nog geen specifieke plannen, omdat dit jaar voor het eerst kaartjes moet kopen voor de vuurwerkshow en er zijn nog maar een beperkt aantal kaartjes over en die worden soms vrijgegeven...maar ook zonder dat zal het wel een leuke avond worden!

Dat was het allemaal wel weer zo'n beetje!
Tot de volgende keer maar weer!!
:)


  • 13 December 2014 - 08:44

    Thea:

    Nou Marleen t is weer een mooi verhaal . Ik ga je vast teleur stellen maar ik ga niet voor sneeuw zorgen tis mooi om te zien maar dat is dan ookmalles haha. Laat je ons ook mee genieten van de kerstverlichting van Oxford fotooootje ;-)
    Hoplelijk kom ik je nog ergens tegen in ons mooi rooi.
    Alvast een goede reis
    groetjes Thea

  • 13 December 2014 - 11:31

    Marleen Raaijmakers:

    Hey Thea!

    Dankje en jammer dat jij niet voor sneeuw gaat zorgen!
    Ik zal foto's maken!! En ik kom wel een keertje de AH binnen wandelen!! (Moet je dan wel aan het werk zijn natuurlijk!!)
    :)

  • 18 December 2014 - 15:52

    Anthony:

    Dus je wilt een witte kerst? Doe zoals ik en ga naar Zweden. ;) (nou ja, ik ga met oud en nieuw)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

23 augustus vertrek ik naar Engeland om daar voor een jaar als au pair te gaan werken! Hier hoop ik iedereen op de hoogte te houden van alle dingen die ik ga doen en ga meemaken!

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 6754

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 23 Augustus 2015

Au Pair in Engeland!

Landen bezocht: