Remember Remember the 5th of November... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Raaijmakers - WaarBenJij.nu Remember Remember the 5th of November... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Remember Remember the 5th of November...

Blijf op de hoogte en volg Marleen

05 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

The Fifth of November

Remember, remember!
The fifth of November,
The Gunpowder treason and plot;
I know of no reason
Why the Gunpowder treason
Should ever be forgot!
Guy Fawkes and his companions
Did the scheme contrive,
To blow the King and Parliament
All up alive.
Threescore barrels, laid below,
To prove old England's overthrow.
But, by God's providence, him they catch,
With a dark lantern, lighting a match!
A stick and a stake
For King James's sake!
If you won't give me one,
I'll take two,
The better for me,
And the worse for you.
A rope, a rope, to hang the Pope,
A penn'orth of cheese to choke him,
A pint of beer to wash it down,
And a jolly good fire to burn him.
Holloa, boys! holloa, boys! make the bells ring!
Holloa, boys! holloa boys! God save the King!
Hip, hip, hooor-r-r-ray!


Op 5 november vieren de Engelsen Guy Fawkes Day of Bonfire Night. Het is de dag dat de Engelsen herdenken dat op 5 november 1605 Guy Fawkes het Huis van Parlement wilde opblazen. Tegenwoordig is het een avond waarop de Engelsen ongestoord vuurwerk kunnen afsteken en vreugdevuren (meestal met een pop die Guy Fawkes voorstelt erboven op) aansteken.
Maar genoeg over Engelse tradities en geschiedenis en meer over wat ik de afgelopen tijd heb gedaan en meegemaakt!

Vorige week waren de kinderen de hele week bij hun grootouders, dus heb ik lekker een hele week vrij gehad (stiekem was ik daar wel een beetje aan toe!), en uiteindelijk bleek dat heel goed uit te komen want zaterdagavond verdween mijn stem ineens (zal waarschijnlijk wel gekomen zijn door de keelpijn die ik al de hele week had oh en misschien ook al dat geklets)! Er kwam 3 dagen lang niks verstaanbaars uit mijn mond, de hond keek me raar aan als ik iets zei....de mensen in winkels moesten lachen en de barista in Starbucks had ook heel veel moeite om zijn lach in te houden en om mij te verstaan. Gelukkig is mijn stem nu weer helemaal terug en de keelpijn weg!
Op woensdag in mijn vrije week ben ik op bezoek geweest bij een Italiaanse au pair die hier in de buurt woont en heb ik de allerlekkerste Pasta Carabonara gegeten (gemaakt door twee Italiaanse au pairs)! Dus nu weet ik ook hoe ik dat moet maken (is stiekem helemaal niet zo moeilijk!) en heb ik ze beloofd dat ik een keertje pannenkoeken voor het avondeten voor ze maak!

Afgelopen vrijdag was het Halloween. Geen rare Halloween-verkleedpartijen voor mij. Ik vond dat ik van mezelf al angstaanjagend genoeg was ;). Nee ik ben met een vriendin naar een festival in Vauxhall gegaan waar ze (een paar dagen te vroeg) al een Guy Fawkes aanstoken en een vuurwerkshow hielden. De reis ernaartoe was een heel gedoe, eerst stond de bus vast midden in de stad en uiteindelijk zijn we maar eerder uitstappen omdat midden op een kruising een ongeluk was gebeurt en er helemaal geen vooruitgang in het verkeer zat (we waren gelukkig heel dicht bij de bushalte waar we moesten uitstappen). Volgende keer nemen we gewoon de metro (stukkie sneller!).
Verder heb ik tijd doorgebracht in een van de grootste boekenwinkels in Londen....Waterstones op Piccadilly Circus....5 verdiepingen gevuld met boeken!! Uren plezier voor mij! Heb ik een 'This is What a Feminist Looks Like' t-shirt gekocht (cool t-shirt EN al het geld gaat naar een goed doel! Dubbel goed).

Verder heb ik de eerste grote kerstboom al gespot (Covent Garden) en liggen de winkels nu goed vol met Kerstspullen! Overal Kerstmis! Maar ik heb nog geen Kerstmuziek gehoord....misschien dat IK daar maar verandering in moet brengen de komende dagen!

Verder heb ik mijn eerste beetje heimwee gehad, maar alles is nu weer goed! De kinderen moesten maandag weer naar school en ik ben dus ook weer gewoon aan het werk, wat erg goed is tegen heimwee....ik ben te druk met andere dingen bezig om er teveel aan te denken.
Uhm heb ik nog meer nieuws....de kerstdrankjes zijn gearriveerd bij Starbucks....een Peppermint Mocha zit dus in de planning een dezer dagen. Komende zondag ga ik met een duitse au pair naar Greenwich (als het goed is) en verder wordt het denk ik een rustig weekend (misschien een beetje shoppen....kerstcadeautjes....warme sokken (de herfst is hier nu echt gearriveerd) en over ongeveer twee weken is mijn jongste host-kindje jarig en ja dus ook een verjaardagscadeau moet gekocht worden!).
Geniet van de foto's die ik dit keer heb toegevoegd (de foto's van de bussen zijn onderdeel van een route van bussen geplaatst door London om de jaar van het bus of iets dergelijks te vieren...).

Tot de volgende keer maar weer! Ik ga zo vuurwerk kijken en sterretjes aansteken met de kinderen! Oh en warme chocolademelk drinken!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

23 augustus vertrek ik naar Engeland om daar voor een jaar als au pair te gaan werken! Hier hoop ik iedereen op de hoogte te houden van alle dingen die ik ga doen en ga meemaken!

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 6776

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 23 Augustus 2015

Au Pair in Engeland!

Landen bezocht: